Välkomna till ekonomisk förvaltning hos oss på SBC Sveriges BostadsrättsCentrum
Din bostadsrättsförening har anlitat SBC Sveriges BostadsrättsCentrum att sköta er ekonomiska förvaltning. Det innebär att vi på uppdrag av styrelsen tar in föreningens avgifter och hyror, registrerar överlåtelser och nya pantsättningar på bostadsrätten.
Vi tar över den ekonomiska förvaltningen från och med 2023-01-01
Vad innebär förändringen när nästa månadsavgift/hyra ska betalas?
Du kan välja att få din avi på flera olika sätt.
- Kivra (digital brevlåda)
- E-faktura
- Pappersavi
- Autogiro
Har du Kivra aktiverat är det där du kommer att få dina avier.
Du kan betala din avgift/hyra genom manuell betalning eller autogiro.
Observera att det i och med ny förvaltning är ett nytt bankgiro som avgiften/hyran ska betalas till.
Avgift/hyra betalas som tidigare i förskott och du får alla tre avierna för respektive kvartal samtidigt.
Ange alltid OCR-nummer vid manuell betalning.
Om du önskar anmäla dig till autogiro eller e-faktura, så gör du detta lätt via din Internetbank:
- För anmälan till autogiro är söknamnet föreningens namn.
Ansöker du via din internetbank och 11-siffrigt objektsnummer efterfrågas är det samma som kontraktsnummer på din avi.
För anmälan till e-faktura är söknamnet SBC.
Om du inte har Internetbank, kan du anmäla dig till autogiro via en blankett som du får från vår kundtjänst. Ditt autogiro träder då i kraft tidigast från nästkommande kvartal.
Vart vänder jag mig om jag har frågor angående min hyra eller avi?
Kundtjänst
Måndag – Fredag 07.00 – 21.00
0771-722 722 – kundtjanst@sbc.se