Hoppa till innehåll

BRF Nattvakten i Sollentuna

Välkomna till SBC Sveriges BostadsrättsCentrum

Välkomna till ekonomisk förvaltning hos oss på SBC Sveriges BostadsrättsCentrum

Din bostadsrättsförening har anlitat SBC Sveriges BostadsrättsCentrum att sköta er ekonomiska förvaltning. Det innebär att vi på uppdrag av styrelsen tar in föreningens avgifter och hyror, registrerar överlåtelser och nya pantsättningar på bostadsrätten.
Vi tar över den ekonomiska förvaltningen från och med 2023-01-01

Vad innebär förändringen när nästa månadsavgift/hyra ska betalas?

Du kan välja att få din avi på flera olika sätt.

  • Kivra (digital brevlåda)
  • E-faktura
  • Pappersavi
  • Autogiro

Har du Kivra aktiverat är det där du kommer att få dina avier.
Du kan betala din avgift/hyra genom manuell betalning eller autogiro.
Observera att det i och med ny förvaltning är ett nytt bankgiro som avgiften/hyran ska betalas till.

Avgift/hyra betalas som tidigare i förskott och du får alla tre avierna för respektive kvartal samtidigt.
Ange alltid OCR-nummer vid manuell betalning.
Om du önskar anmäla dig till autogiro eller e-faktura, så gör du detta lätt via din Internetbank:

  • För anmälan till autogiro är söknamnet föreningens namn.

Ansöker du via din internetbank och 11-siffrigt objektsnummer efterfrågas är det samma som kontraktsnummer på din avi.
För anmälan till e-faktura är söknamnet SBC.


Om du inte har Internetbank, kan du anmäla dig till autogiro via en blankett som du får från vår kundtjänst. Ditt autogiro träder då i kraft tidigast från nästkommande kvartal. 

Vart vänder jag mig om jag har frågor angående min hyra eller avi?

Kundtjänst
Måndag – Fredag 07.00 – 21.00
0771-722 722 – kundtjanst@sbc.se

Varmt välkommen till Tuna - Festlokal

Vad roligt att ni är intresserade av att hyra Tuna.

Detta är en lokal som är till för alla att njuta av, och det är viktigt att alla visar hänsyn och respekt mot varandra och lokalen. Genom att följa dessa enkla regler kan vi alla få en trevlig och minnesvärd stund i Tunan. Tänk på att vi är gäster i den här lokalen, och låt oss alla visa vårt ansvar genom att hålla den ren och välmående. Låt oss skapa en plats där vi kan samlas, skratta och ha roligt tillsammans, utan att behöva oroa oss för djur, smuts eller störningar. Så låt oss alla göra vårt bästa för att hålla Tunan en trevlig och välkomnande lokal för alla!

För kalas, fester eller TV/film-kväll

Vi vill påminna er om att den person som bokar måste vara över 18 år och ha giltig hemförsäkring. Hyran är 65kr/timme. Bokning minst 2 timmar, lokalen/golvet måste städas efter användning. 

Utrustning i Tunan:

  • TV 58 tum.
  • Stereo/hemmabioanläggning med BluRay/DVD-spelare.
  • Karaoke utrustning
  • Projektor för filmvisning, presentationer mm.
    (Om ni vill använda filmprojektorn så måste det meddelas minst 1 vecka innan så vi kan montera upp den.)
  • Wifi i hela lokalen.
  • Internetuppkoppling 100/100 Mbit/s ger möjlighet till sk. LAN-kvällar. (1000/1000 från och med April 2024)
 
  • Köket innehåller:
  • Kombinerat kylskåp med frys
  • Diskmaskin
  • Kaffebryggare (automatisk)
  • Porslin för 50 personer.
  • Bestick 
  • Koppar och glas 
  • Skålar och serveringsporslin  
  • Spis & Ugn
  • Några kastruller 

Kaffebryggaren är automatisk

Kaffebryggaren är själv påfyllande av vatten, så fyll inte på vatten själv.

Vi vill också påminna om att det får vara max 50 personer i lokalen samtidigt. Vi hoppas att ni kommer att ha en fantastisk kväll hos oss och att ni får mycket glädje av vår lokal.

Innan du släcker lamporna

Det är viktigt att du säkerställer att du har tömt diskmaskinen och diskat använt porslin, glas och bestick innan du lämnar tillbaka nyckeln till Tuna. Se även till att kyl/frys är tomt och att alla sopor har slängts. Var noga med att ta bort tejp och annat som kan ha använts för att fästa dukar på borden. Det är även viktigt att du städar lokalen, köket och toaletterna ordentligt efter dig, dammsuger och torkar golven samt torkar rent borden. Glöm inte att även städa utanför lokalen vid entrén, såsom att ta hand om fimpar. Kom ihåg att alltid släcka alla lampor i lokalen när du är klar. Nyckeln ska återlämnas senast vid sluttiden av din bokning. Alla bord och stolar ska placeras tillbaka i förrådet efter uthyrningen. 

SBC tar över förvalttningen från 2023-01-01

Den 2023-01-01 tar SBC över förvaltningen av BRF Nattvakten.

Alla förfrågningar gällande mäklarbilder, fakturor, felanmälan med mera går till Teoge fram tills 2022-12-31

Under december kommer SBC skicka ut fakturorna för första kvartalet, det vill säga för januari, februari och mars. Dessa betalas enligt respektive förfallodatum.

TEOGE

Vår tekniska förvaltare är Teoge Alla frågor som rör fastigheten ska i första hand gå till dem. Om de gör bedömningen att en fråga kräver ett beslut utanför deras ramar så kontaktar de styrelsen.

PARKMAN

Lediga p-platser och garage. Kontakta Parkman om du vill hyra eller avsluta en plats eller har andra synpunkter. 

STYRELSEN

Vill du prata med oss om våra bostäder eller bli med i styrelsen. Vill du fråga vad som gäller i ditt byggärende.