Hoppa till innehåll

BRF Nattvakten i Sollentuna

Rapportera fel till SBC

För att rapportera ett fel kan du antingen ringa till SBC kundtjänst på telefonnummer 0771-722 722 eller logga in på SBC hemma och göra rapportera felanmälan direkt i portalen. På SBC hemma kan du följa ditt ärende i realtid. 

Alla felanmälningar och frågor som rör Brf Nattvakten ska lämnas till förvaltaren via SBC Hemma eller SBC kundtjänst. Detta är för att förvaltaren ska ha en översikt över alla felanmälningar och kunna hantera dem på ett effektivt sätt.

För fel som faller inom bostadsrättsinnehavarens ansvar kommer denne att debiteras.

SBC öppettider

https://www.sbc.se/kontakt/

SBC: 0771-722 722

Akutjour dygnet runt

Om du befinner dig i en situation där du har ett akut fel som kräver omedelbar åtgärd, är det viktigt att du så fort som möjligt tar kontakt med jouren Snabba Ryck. Jouren Snabba Ryck är en jourtjänst som finns tillgänglig dygnet runt för att hjälpa dig med akuta problem och fel.

OBS! Endast akuta ärenden annars kan den som anmäler debiteras (startavgift ca 4000 kr).
I samband med anmälan skall bostadsrättsinnehavaren kontakta styrelsen om den akuta situationen.
För fel som faller inom bostadsrättsinnehavarens ansvar kommer denne att debiteras.

Jour: 08-721 77 77 

Vatten

Om det blir problem med vattnet i fastigheten, besök först SEOMs driftstörningssida för att läsa om det är ett planerat eller centralt driftavbrott:

https://www.seom.se/driftmeddelanden/planerat-driftavbrott-fjarrvarme/

Tuna vår gemensamma föreningslokal

Vad roligt att ni är intresserade av att hyra Tuna.

Detta är en lokal som är till för alla att njuta av, och det är viktigt att alla visar hänsyn och respekt mot varandra och lokalen. Genom att följa dessa enkla regler kan vi alla få en trevlig och minnesvärd stund i Tunan. Tänk på att vi är gäster i den här lokalen, och låt oss alla visa vårt ansvar genom att hålla den ren och välmående. Låt oss skapa en plats där vi kan samlas, skratta och ha roligt tillsammans, utan att behöva oroa oss för djur, smuts eller störningar. Så låt oss alla göra vårt bästa för att hålla Tunan en trevlig och välkomnande lokal för alla!

För bordtennis- eller TV/film-kväll

Vi vill påminna er om att den person som skriver på kontraktet måste vara över 18 år och vara närvarande i lokalen under hela tiden. Hyran är 250 kr för 4 timmar.

Utrustning i Tunan:

  • – TV 58 tum.
  • – Stereo/hemmabioanläggning med BluRay/DVD-spelare.
  • – Karaoke utrustning
  • – Projektor för filmvisning, presentationer mm.
    (Om ni vill använda filmprojektorn så måste det meddelas minst 1 vecka innan så vi kan montera upp den.)
  • – Internet är framdraget till stereon så att man kan spela musik i högtalarna från en egen dator/smartphone via t.ex. Spotify.
  • – Internetuppkoppling 100/100 Mbit/s ger möjlighet till sk. LAN-kvällar.
  • – Pingisbord

 

  • Köket innehåller:
  • – Kombinerat kylskåp med frys
  • – Diskmaskin
  • – Kaffe-bryggare (automatisk)
  • – Porslin för 50 personer.
  • – Spis & Ugn
  • – Några kastruller 

Om man vill använda projektor

Om ni vill använda vår filmprojektor så måste det meddelas minst en vecka innan, så att vi kan montera upp den.

Kaffebryggaren är automatisk

Kaffebryggaren är själv påfyllande av vatten, så fyll inte på vatten själv.

Vi vill också påminna om att det får vara max 50 personer i lokalen samtidigt. Vi hoppas att ni kommer att ha en fantastisk kväll hos oss och att ni får mycket glädje av vår lokal.

Innan du släcker lamporna

Det är viktigt att du säkerställer att du har tömt diskmaskinen och diskat använt porslin, glas och bestick innan du lämnar tillbaka nyckeln till Tuna. Se även till att kyl/frys är tomt och att alla sopor har slängts. Var noga med att ta bort tejp och annat som kan ha använts för att fästa dukar på borden. Det är även viktigt att du städar lokalen, köket och toaletterna ordentligt efter dig, dammsuger och torkar golven samt torkar rent borden. Glöm inte att även städa utanför lokalen vid entrén, såsom att ta hand om fimpar. Kom ihåg att alltid släcka alla lampor i lokalen när du är klar. Nyckeln ska återlämnas senast vid sluttiden av din bokning.

SBC tar över förvalttningen från 2023-01-01

Den 2023-01-01 tar SBC över förvaltningen av BRF Nattvakten.

Alla förfrågningar gällande mäklarbilder, fakturor, felanmälan med mera går till Teoge fram tills 2022-12-31

Under december kommer SBC skicka ut fakturorna för första kvartalet, det vill säga för januari, februari och mars. Dessa betalas enligt respektive förfallodatum.

TEOGE

Vår tekniska förvaltare är Teoge Alla frågor som rör fastigheten ska i första hand gå till dem. Om de gör bedömningen att en fråga kräver ett beslut utanför deras ramar så kontaktar de styrelsen.

PARKMAN

Lediga p-platser och garage. Kontakta Parkman om du vill hyra eller avsluta en plats eller har andra synpunkter. 

STYRELSEN

Vill du prata med oss om våra bostäder eller bli med i styrelsen. Vill du fråga vad som gäller i ditt byggärende.